Alla inlägg under januari 2012

Av Josefine - 23 januari 2012 13:02

Skrev precis ett väldigt agressivt inlägg här, men ångrade mig och raderade allt.

Meningen med att blogga är väl att skriva om sina tankar men ändå är jag en gnutta för feg eller så vill jag kanske inte såra någon...


Det är så mycket jag skulle vilja säga, men får inte fram det när det väl gäller. Sen ligger man på kvällen och vrider och vänder sig för att planera vad man ska säga. Sen blir det inte så mycket av det ändå. Bara jag som samlar på mig en massa onödig skit som tar för mycket energi.


I alla fall så har jag och Elvira nästan precis kommit hem från mamma/mormor.

 Elvira nannar gott i vagnen nu och jag borde egentligen också sovit en stund, för jag är såååå trött.

 Men det lär inte bli något med det.


Sitter istället här och ska drömma mig bort till något varmt och soligt land med kristallklart vatten...


Älskade lilla flicka du förgyller mina gråa dagar   


  

Av Josefine - 21 januari 2012 18:36

Ångest, ångest över att sitta här mätt och känna sig som en degklump.

För det är precis så som jag känner mig och ser ut.

Vet att det bara är jag själv som kan göra något åt detta men varför gör jag då inget??  


Idag har vi möblerat och storstädat i vår lilla 1:a. Det är mer jobb än vad man kan tänka sig.

Elina har varit på besök och sen gick vi och hjälpte mamma med vilka kläder hon skulle ha på sig ikväll.  


Nu sitter jag här, inget bra på tv, Elvira sover och Adnan är och kollar fotboll... Underbara lördag..

Visst lite egentid är väl alltid skönt, men det är bättre när Elvira är vaken så man har något att göra.

Min lilla busunge, så underbar och go.

 Finns ingen i världen som är just som du älskade barn   

 

  

Av Josefine - 20 januari 2012 12:56

7 månader... Det är helt sjukt, helt seriöst, vart tar tiden vägen???


Idag har vi varit i stan med Steffie och lilla Ellie och shoppat en hel del till mycket bra priser ;).

Eftersom solen skiner idag så blir det antagligen parken när Adnan kommer hem så Elvira kan få gunga och mata ankorna ;).

Och sen blir det mys framför tv:n med gott   .


Snart är Adnan klar med sin utbildning, och FÖRHOPPNINGSVIS blir det anställning. HOPPAS HOPPAS!!!

Han är så duktig min lilla Adnan ;)  .


Jag har ju fyllt gammal också. Det var 4 år sen jag var 18, 7 år sen jag var 15 och 12 år sen jag var 10... Hmmm

Nästan så att man får ångest över hur snabbt åren försvinner..

Elvira är väl snart en trotsig tonåring..


Älskade lilla gumman vad mamma älskar dig <3

  





Av Josefine - 7 januari 2012 22:58

Ett tag sen man skrev här nu.

Allt rullar på som vanligt.


Nya spännande saker som händer med Elvira varje dag, helt underbart att vara mamma.


Hon har börjat att dra sig framåt och klappar händerna efter att någon annan har klappat massor av saker hela tiden.


Sitter nu hemma i pappas hus i Skurup och kollar på Flightplane. Elvira sover, pappa och Adnan är ute och promenerar. Lite läskigt att sitta ensam. Jag har blivit en riktig fegis, jag som var sån hårding innan HAHAHAHA!!!


Nytt år Nya tag,

kanske dags att göra något åt sin kropp men har verkligen överhuvudtaget ingen motivation att börja.

Det har jag alltid haft innan, men nu ser jag bara rent åt h...vete förjävlig ut.

Så detta året önskar jag mig motivation till att orka träna och äta nyttigt.

Hur ska jag kunna klara mig utan CHOKLADEN och COLAN mina 2 stora beroenden..


Nej nu ska jag fortsätta kolla på filmen och sen gå och lägga mig och snusa på min underbara prinsessa tills jag somnar!


God natt

  

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards