Alla inlägg under oktober 2011

Av Josefine - 30 oktober 2011 20:35

Har haft en väldigt mysig helg tillsammans med min lilla familj  .

I fredags fick det bli lite videomix godis och tv mys,

i lördags var vi en runda uppe hos mamma sen på kvällen spelade vi lite Yatzy med Elina  .  

Idag var jag och Virisen i stan och sen hälsade vi på både Elina och Mamma..

Adnan hittade precis sin plånbok,, weeeey  ..

Ikväll blir det veckans höjpunkt; JERSEY SHORE !!!


Orkar inte skriva så mycket mer idag.

Känns verkligen att klockan ställts om, är lagom trött för tillfället.

Nu ska jag nanna min lilla älskling som är extremt övertrött, sen är kvällen MIN  !

När Elvira somnat för natten så saknar jag henne, även om hon bara ligger någon meter från mig 


Natti natti folket   


Av Josefine - 29 oktober 2011 18:45

Att en så liten flicka ska få ha så ont varje dag, det är hemskt. Det är som vanligt hennes mage som krånglar.

Idag när jag satt och matade henne slutade hon upp med att äta och stirrade på mig och gav ifrån sig ett jätte stort smile, sekunder efter spännde hon hela kroppen och fick enorma krokodil tårar. Såå hemskt att man inte kan göra något.

Jag har alltid sagt att jag aldrig skulle bli en "pjallig" mamma, men det är just det som jag blivit. Antagligen för att Elvira haft så mycket problem med sin mage. Men varje gång hon gråter så springer jag till henne.


Tänk att jag har en liten människa som är/kommer vara beroende av mig i så många år, konstig känsla.. Mammas älskade hjärta 

  


  /Josse!!        



Av Josefine - 28 oktober 2011 10:10

Igår var det full rulle hela dagen kändes det som, kommer antagligen bli det idag också. Sambon har tappat sin plånbok, känns lagom kasst. Men det ordnar sig, har ringt banken och spärrat kortet, man kanske ska ringa och anmäla det också?!

Igår var jag hos doktorn med mina öron, har fått eksem, så fick gå till apoteket och hämta ut droppar, efter det blev det att gå till netto och handla lite.

Idag står det tvätt och städ på schemat, alltid lika skönt när det är gjort  .


Viran är förkyld och gnällig, men för tillfället är hon en liten glader. Sen Elvira kom har hon inte varit sjuk, förutom efter 3 månaders vaccinet då hon fick feber och var lite hängig.. Och sen hade hon ju kolik i några veckor, men det var inte så farligt, eftersom hon inte grät stup i kvart (max 2 timmar i streck) och sov hela nätter (som hon alltid gjort).


Åh vad jag njuter av att vara mamma, det är verkligen det finaste och det mest underbara man kan få vara med om och uppleva  .

Vill bara berätta hur stolt jag är över min sambo Adnan som går en utbildning från 5-15 sen kommer han hem en liten stund och sen iväg för att jobba tills kvällen och kommer då hem och är pappa. Te Dua Shpirt  

Idag ska Elvira få äta lite potatis och ikväll hade jag tänkt att ge henne lite banan  .


Nej nu ska jag gå och göra rosa gröt eller klappgröt som det egentligen heter.

Heeej Sveejs  


Av Josefine - 27 oktober 2011 10:14

 Idag vaknade vi vid 8.45, har hunnit dammsuga, ringa Vårdcentralen, betala räkningar och byta blöja.

Nu ligger lilla Elvira i sin säng och leker  .

Hon håller antagligen på att bli förkyld, för hon hörs hes och snuvig.

Idag ska här handlas och så ska jag till vårdcentralen och kolla öronen, har en fruktansvärd klåda i dom.


Hur kan man älska en person så mycket som jag älskar min dotter?!

Varje gång de stora blåa ögonen tittar på mig och hon ler med sin vackra lilla pussmun, det känns så magiskt. Alla bekymmer försvinner för en stund    .


Nu är  det dags för Elvira att äta.


see yaaa     




  


Av Josefine - 26 oktober 2011 19:07

Vet inte riktigt vad jag ska börja med att skriva, men jag kan väl skriva lite om mig och min lilla familj!

Jag är 21 år bor tillsammans med min pojkvän Adnan och vår lilla flicka Elvira, som redan är 18 veckor.

Tiden bara springer iväg. Vart tar den vägen?! Så mycket som hänt på dessa 4 månader.


Tänkte att det var väl dax för mig att skriva av mig lite, inte för att jag tror att det är så många som kommer att läsa vad jag har att skriva, men ändå  ...


Denna bloggen kommer mest att handla om Elvira och mitt liv som förälder.


  

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<<
Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards