Alla inlägg under april 2012

Av Josefine - 29 april 2012 16:06

Helt sjukt!

10 månader och 9 dagar och vår lilla Elvira går.

Hennes första riktiga steg, steg som hon ska gå resten av sitt liv..

Jisses så stort. Hela jag skakade av lycka. Det är liksom inte varje dag man får vara med om något sånt här.

Tänk att just jag skulle få en flicka som kan gå, jag är sååå lyckligt lottad.

Min Lilla bebis 


I alla fall så var det ett tag sen jag skrev, inte så mycket nytt som hänt.

~Har varit på 10 månaders kontroll, Elvira väger 8.740g och är 70cm. 

~Vår älskade Linus har fyllt hela 20 år :).

~Varit på öppna förskolan några gånger denna veckan, Elvira tycker det är jätte roligt att vara där och leka. Och att träffa sin kompis Ellie och massa andra barn där ;).

   

 

 

<3

~~

Äntligen har jag sett Breaking Dawn och det var verkligen den bästa av Twilight filmerna jag sett :).

~~

Igår kväll var pappa här och hälsade på, vi gick en runda och köpte mat som vi sen satt och åt vid vattenormen, omringade av massa "amerikanare"(bilar då), härligt väder var det också.

Vi var påväg hem och såg att vattentornet fortfarande hade öppet, vi gick in pappa bjöd på öl (japp, öl på vattentornet). Väldigt mysigt var det :).


Puss heeeej!   



Av Josefine - 9 april 2012 20:34

Min lilla sjukling sover nu, vaknar av sin dumma hosta. Jätte förkyld är hon och näsan bara rinner.

~~

Själv sitter jag och kollar på Morgan och Ola-Conny och skäms. Jag brukar inte skämmas över andra men detta är ju extremt i mellanåt

~~

 72 dagar kvar tills Elvira blir hela 1 år! Jag vill bara stoppa tiden, fast att det är helt fantastiskt att få uppleva varje litet steg och nya saker som hon lär sig varje dag så vill jag bara pausa ett litet tag.

Nu står hon själv nästan hela tiden och kan även dansa utan att hålla i sig och hennes ålning är helt borta, nu är det bara krypning som gäller. (Fast det har det nog varit ett tag, bara jag som inte hinner med.)


Tänk att min hemska sångröst kan få Elvira till att lugna ner sig när hon är ledsen och få henne till att somna.

Även Sean Banan kan få Elvira att glömma bort tråkigheter och istället börja dansa och ibland även sjunga med lite.

~~

Snart kommer min "stora" älskling hem. Bara några dagar kvar.

"Man vet inte vad man har fören det är borta".

 


Nu ska jag kolla på CSI, hoppas det inte är för "läskigt" idag. Haha jag är en sån mes!!


God natt!!!

Av Josefine - 6 april 2012 20:10

Tänk vad lite man kan bli orolig för när man har barn.. Så pjallig man kan bli egentligen..

~~

Elvira sover i mammas och pappas säng ( blir för tomt annars nu när Adnan är borta),

i sin nya fina, mysiga pyjamas och snarkar som en vuxen.

~~

Har varit på "påskmiddag" hos Carina och Figge och JAG fick ett påskägg   TACK.

Och Lilla Trollungen min fick ett jätte fint påskägg av "tant" Elina, 2 nya nappar, hello kitty keps, kexs och en jättefin pipmugg, TACK!

~~

Väldigt tyst och mycket ensamt här hemma när Adnan inte är hemma :(. Saknar ju min karr  . Men vi behövde/behöver vara ifrån varandra lite.

~~

Eftersom det bara är mög på tv så blir det sängen och en film för min del nu!


Avslutar med en bild på mina älsklingar 

   

Av Josefine - 5 april 2012 20:46

Hemma ifrån Ystad, där jag och Elvira har sovit över hos "tant" Cici och träffat "tant" Nancy<3!

Första gången som Elvira åkte buss, jag tyckte det var kaoooos. 1 st vilding + 1 vältande vagn (Elvira satt INTE där i) massa tappande saker, men annars helt OK! Det blev 2 nya pyjamaser och en jätte fin tunika till Elvira. 

       

~~

Adnan är i Tyskland sedan i måndags och det känns sååååå tomt här hemma. Pratade med honom på msn innan med cam och Elvira blev så ledsen och sträckte fram sina armar till honom, usch det gjorde verkligen ont att se. 


      

 ~~

Elvirisen har börjat resa sig upp själv och står några/många sekunder heeelt själv. Mammas duktiga lilla hjärta!

 

~~

Får väl passa på att säga GLAD PÅSK 

  Önskar "Ankan" Elvira    

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards