Alla inlägg under november 2011

Av Josefine - 30 november 2011 17:30

Idag var jag och Elvira på min pappas mormors begravning. Det är hemskt att se sina nära vara ledsna.

Men jag är glad att jag gick dit så att jag fick träffa mina fina släktingar,

för vissa av dom var det första gången som dom fick träffa Elvira.

Och jag fick träffa den minsta bebisen jag någonsin sett, min lilla kusin Matilda.

 


Från det ena till det andra.. 

Jag är rätt trött på att ge när man inte får något tillbaka!!

Visst har jag kanske blivit tråkig som "stänger" in mig i min "bubbla",

 men det är väl så att vara nybliven mamma, Eller??

Dålig på att höra av mig?, Ja kanske, men är nog snäppet bättre än er!!!


Jag känner mig väldigt ensam för det mesta, fast att jag vet att jag inte är ensam. Men innan har jag alltid haft

massa släkt och vänner kring mig, men nu PUFF borta...


Åh min lilla älskade Elvira har börjat att dra sig bakåt, hon börjar att bli stor,

snart är det väl dags att börja krypa också 

STOPPA TIDEN!!!

~

Har fått ett extremt fint liv jämfört med vad jag hade tänkt mig att det skulle bli i alla fall .


Nej nu ska jag mysa med min lilla älskade docka <3


  



Av Josefine - 25 november 2011 12:36

Har precis kommit hem, har varit och kollat på lägenhet till mamma och sen en runda i stan. När vi kom hem la jag Elvira i sängen och hon somna direkt.. Min fina <3

~

Gick och la mig igår kväll med en klump i magen, längesen jag hade den känslan i magen...

Mår bättre idag, men fortfarande något som tynger mig.

Missförstånd är så jäkla jobbigt...

~

Men det blir väl bättre, får tänka på det positiva i mitt liv- ELVIRA .

Räkningarna är betalda, alltid lika skönt när det är gjort..

~

Ingen aning om vad som händer ikväll, kanske hyra film och köpa massor av onyttigheter?!.

~

Usch denna månaden blir det att köpa en massa julklappar, det är både roligt och skit jobbigt.

Elviras första jul, hon förstår inte så mkt av det,

men nödvändiga julklappar är väl bra att ge till jul och så klart några roliga leksaker  .


Mammas paket är färdig och Linas ska vi antagligen köpa idag, sen har vi ju ett antal till att köpa...

Men det löser sig, det gör det alltid..

~

 

 puss och kram

  





Av Josefine - 23 november 2011 09:32

God morgon!

Idag steg vi inte upp fören 9.10, men är ändå väldigt trött eftersom Elvira fått sova i vår säng i natt igen.

Går inte sova ordentligt när hon ligger hos oss, men hon sover iaf bättre hos mamma och pappa..

Hade feber igår kväll och var väldigt gnällig och gråtig  .


Vakna i morse och hade 2 sms där det stod att min pappas mormor gått bort, VILA I FRID "MORMOR" .

Får väl ta mig i kragen och ringa farmor.. Var ju ett tag sen vi pratades vid, hoppas hon hör att det är jag.


Saknar så många människor, människor som jag pratade med dagligen innan...


Aww min lilla Elvira har lärt sig att sitta en liten stund själv. Hon är det finaste jag vet <3!


Ha en bra onsdag allihopa  !


 

Av Josefine - 22 november 2011 12:40

Igår fick Viran sina 5 månaders sprutor, det gick mkt bättre än 3 månaders sprutorna hon fick.

Hon grät lite, men Adnan kom precis när hon stuckits så hon fick annat att koncenrera sig på..

Hon somna vid halv åtta och vakna en timme senare och bara grät, stackars liten  

Vaknade sen igen vid elva tiden och fick då sova i våran säng hela natten. Hon har varit väldigt gnällig idag också och vill att man ska gå och bära på henne hela tiden.

Älskade barn, vad mamma älskar dig  !


Tänk att hon redan är 5 månader, och hon lär sig nya saker varje dag, det är så underbart att få vara med henne varje dag och se henne göra nya saker varje dag <3..


Såå oehört mycket kärlek jag har i mig till mitt lilla troll, trodde inte det fanns så mycket kärlek att ge


Tänk så många barn som inte får den kärleken som dom behöver, usch får ont i magen av tanken bara.

Alla barn som kommit till i världen har all rätt till att få känna kärleken från sina föräldrar..


Nu ska jag gå och lägga mig bredvid mitt lilla hjärta som håller på att vakna.


Ta vara på tiden med era barn och familjer

  







Av Josefine - 19 november 2011 18:25

Jaha då var det helg igen!! Känner ingen skillnad på helg och vardag, det ända är väl att Adnan är hemma!

Tråkiga tv program.. Borde det inte vara bättre program på helgerna?


Adnan är ute och går med Elvira nu så jag passar på att skriva av mig lite..


Festa gjorde jag sista gången i september förra året, saknar inte alkoholen (mår illa av själva tanken på den),

saknar känslan av att klä upp mig och frysa häcken av sig när man är påväg ut, lite smått berusad, världen är min..


Men jag lever på mitt lyckorus som min älskade dotter ger mig varje dag, skulle kunna leva i en bubbla med bara henne och vara hur nöjd som helst med livet, för hon är min och hon är så fin  .


För tillfället känns det som om att människor störs av mig är arga på mig eller ignorerar mig???!

Varför ska människor alltid räkna med oss när vi inte kan räkna med dom?


Nej nu ska jag lägga mig i soffan dricka coca cola och äta marabo choklad,

haha jag som skulle behöva gå ner "några" kilo, men vafan har ju hela livet på mig...

Men jag vet att alla människor ser mig som tjock (har nog alltid gjort också), skiit samma...


  





Av Josefine - 16 november 2011 11:37


 TROR att jag har fått en ny kusin i går, mysigt..

 Bara tråkigt att man inte har samma gemenskapen med alla släktingar som man hade innan..

 Mina älskade kusiner (som alla är yngre än mig) som jag alltid gått och burit på och myst med, har älskat så det inte finns ord för det (älskar dom så klart fortfarande)  .


Jag sa till mamma igår när vi gick förbi liljeborgs skolan och stötte på Amanda (min lillasyster) som nu går i 7.an, att tiden går för fort, ibland undrar jag verkligen vart tiden tagit vägen. Tvillingarna(mina systrar) gick precis på dagis satt med tummen i munnen och pilla en i håret..

Det var inte så längesen jag själv gick i 7.an Nu är jag mamma och märker verkligen hur snabbt tiden går, om bara 4 dagar blir Elvira 5 månader och nästa månad är hon redan ett halvår, HALLÅ, stoppa tiden lite???!


Men nu lever jag i den bästa tiden någonsin, som mamma!

Jag har alltid vetat om att jag skulle bli mamma, men hade aldrig någonsin kunnat tänka mig att det skulle vara så här underbart 

ÄLSKADE FINA ELVIRA!!

Av Josefine - 14 november 2011 21:58

Elvira har fått för sig att man ska strejka mot sömnen,

fast att man är så trött att man kan somna rakt upp och ner!!

En aning jobbigt är det, men kanske något som snart går över?!

Nu sover hon som en stock mitt älskade hjärta  .


Sist jag skrev här inne så försvann hela inlägget för internetet försvann, kände mig väldigt frustrerad... Därför har det inte blivit något inlägg på ett tag..


Var hemma hos Rebecca idag på fika, alltid lika mysigt.

  

Var i Ullared för 2 veckor sen, fynda en massa, men känns som jag "behöver" åka dit igen  .

Men nästa gång när Elvira är större, för hon var så orolig på natten och gnällde sig igenom den natten!!


Tänk att Elvira redan blir 5 månader på söndag, vart tar tiden vägen???!


Imorgon blir det antagligen Öppna förskolan (om vi inte ligger och sover då förstås).

Önskar att jag vore en morgon människa..


Saknar mina älskade fina vänner Nancy och Angelika, Puss på er mina fina  .


Vill bara berätta ännu en gång hur stolt jag är över min älskade Adnan, han är underbar som orkar med allt .


Måste vara jobbigt att läsa min blogg, jag bara svammlar massor hit och dit! 


Nej nu kallar sängen på mig

Natti natti


Av Josefine - 4 november 2011 12:30

Tänkte  att jag skulle berätta lite om förlossningen!

Elvira var beräknad till den 10 Juni, vi väntade och väntade...

Till slut efter 9 dagars väntande gav jag upp och trodde att jag skulle få bli igångsatt, gick och la mig helt ovetande om att dagen efter skulle mitt liv förändras för alltid .


(Den finaste upplevelsen ever, men också jäkligt smärtsamt..)

Kl.7.30; Vaknade upp av att jag hade lite ont i magen, gick på toaletten och slemproppen "gick".

Gick tillbaka till sängen och la mig, och smärtan i magen blev bara värre och värre.


Kl.08.00; Väckte Adnan och sa att det antagligen var på G. Sprang här som yra hönor och packade ihop alla saker vi skulle ha med oss. Körde hem till mamma, väckte henne och sa att det är nog dags att köra in.

Mamma ringde till Ystads BB och sa att vi strax skulle komma in där, MEN där var fullt  .

Mamma ringde då till Malmö KK och dit var vi välkomna, jag var smått irriterad över att inte få föda i Malmö, men hade annat att tänka på då.

Påväg till Malmö satt jag och Adnan i baksättet och mamma fick köra, mamma ringde runt till alla och berättade. 


Ca. Kl.10.00; Var vi inne på KK, blev inlagd i ett rum. Fick bytat kläder.

När jag kom in hade jag öppnat mig 3 cm, fick lustgas och efter 1 timmes tid kollades jag igen FORTFARANDE bara

 3 cm, jag tänkte då att det skulle ta en jäkla tid.

Efter en stunds väntan var jag öppen 5 cm och hade så jäkla ont att jag ville ha EDA(epiduralbedövning). Läkaren kom och gav mig nålen i ryggen, SPLASH så gick vattnet. EDA:n hjälpte mot smärtorna i 1 timmes tid då det var tid att kollas igen, 9cm hade jag öppnat mig.


Den sista centimetern var den jobbigaste tiden, det tog så fruktansvärt lång tid.


(Fanns nog några gånger jag slängde ut några dumma ord till personerna i rummet och klämde i sönder Adnans eller mammas händer )


Men så var det dags att börja krysta! 


20 Juni 2011

Kl.17.16Kom världens underbaraste lilla flicka   

(jag var så chockad över att det blev en flicka,vi hade  inte kollat kön).

Efter ca 9 timmar så var vi dom lyckligaste i världen.

 

Är så glad att jag födde i Malmö, helt underbar personal som fanns vid min sida.

Mamma och Adnan var ett super stort stöd för mig, Älskar er   

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards